Vești noi despre autostrada Comarnic- Brașov

0
445
http://webmobile.xdev.ro/fagarastv/player.html

Așa cum a fost stabilit, anul trecut, în calendarul evenimentelor privind implementarea proiectului autostrăzii Ploiești-Brașov, Ministerul Transporturilor a organizat în Prahova prima dezbatere publică pe tema termenilor de referință pentru evaluarea impactului asupra mediului si impactului social al proiectului de autostradă Ploiești – Brașov, compus din două sectoare cu caracteristici de proiectare și construcție radical diferite: sectorul Ploiești – Comarnic (sector de câmpie și deal), respectiv Comarnic – Brașov (sector de deal și munte). 
La întâlnirea care a avut loc joi, la Castelul Cantacuzino din Bușteni, au participat – pe lângă reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, a cărui delegație a fost condusă de secretarul de stat Maria Magdalena Grigore, au mai fost prezenți reprezentanți ai Băncii Mondiale, vicepreședintele Consiliului Județean Prahova, Ludmila Sfîrloagă, și primari din mai multe localități aflate, în principiu, pe traseul autostrăzii.
Pentru pregătirea și managementul proiectului, potrivit reprezentanților Ministerului Transporturilor, s-a constituit o echipă alcătuită din experți, a cărei componență a fost aprobată prin două ordine de ministru. Conform documentației, prin acest proiect, care ar putea fi finanțat de Banca Mondială, s-ar completa Autostrada București-Ploiești existentă – care are o lungime de 60 km – și s-ar realiza legătura dintre București și centrul regional al zonei Brașov.
În primă fază, pregătirea documentaţiei pentru Autostrada Ploiești-Brașov, Guvernul României, printr-un împrumut contractat cu Banca Mondială, ar urma să asigure susținere financiară pentru studiile/activitățile necesare, toate acestea în legătură cu construcția Autostrăzii Ploiești-Brașov de la capătul actual al autostrăzii A3 din Ploiești până la Râșnov: studii de fezabilitate, analize tehnice, teme de proiectare și detalii de execuție; instrumente aplicabile de siguranță (ESIA, Plan de administrare de mediu și social, Cadre ale Politicilor de Relocare, Planuri ale Acțiunii de Relocare) și elaborarea tuturor documentelor de ofertă pentru facilitarea construcției autostrăzii Ploiești – Brașov de la capătul actual al autostrăzii A3 din Ploiești până la Râșnov.
Lungimea totală a autostrăzii ar urma să fie de 110 kilometri și ar avea un cost total estimat prin Master Planul de transport de circa 1,56 miliarde de euro.
sursa:newsbv.ro

LĂSAȚI UN MESAJ