Ne informăm de la televizor și de pe internet. Într-un raport realizat de ,,Reuters Institute,, în 40 de țări din întreaga lume, televiziunile și mediul online sunt principalele surse de informare. Potrivit studiului de media, încrederea românilor în presă a crescut față de anul trecut, ajungând astfel la un procent de 38%.
Peste 60% dintre tinerii între 18 și 24 de ani își iau informația din online, astfel unul din trei tineri se informează din social media. De cealaltă parte, procentul este net superior în cazul celor de peste 35 de ani care află știrile de la televiziuni. Practic 69% dintre ele, adică două din trei persoane de peste 35 de ani, se informează de la televizor.În topul surselor de informare de pe rețelele de socializare, Facebook conduce detașat și rămâne principala sursă de informații, urmată de Youtube și Whatsapp.
Ce-i îngrijorează însă foarte tare pe oameni este informația falsă care circulă pe internet. 58% dintre români cred că aceasta este o problemă.
Pornind de la această îngrijorare, studiul a identificat în țările analizate și care sunt sursele de informații false. 40% dintre respondenții din toată lumea spun că politicienii sunt principalii furnizorii de știri false, urmați de activiști cu 14%, oamenii obișnuiți cu 13% și guvernele străine cu 10%. Procentul politicienilor care sunt furnizori de știri false, este mult mai mare în România, de 54%. Sondajul în România a fost făcut de Reuters Institute de la Universitatea Oxford în parteneriat cu Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării București, în ianuarie-februarie 2020, pe un eșantion de 2017 persoane, cu o distribuție mai mult urbană, public cu acces mai mare la tehnologie și mai bogat. Marja de eroare este de plus sau minus 2,18%.