Ministerul Sănătății a publicat luni, în transparență publică, proiectul de lege prin care salariații din instituțiile sanitare, publice și private, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și unitățile subordonate, Inspectoratul General de Aviație al Ministerului Afacerilor Interne și unitățile subordonate, precum și din cadrul laboratoarelor de analize medicale, vor fi obligați să prezinte certificatul digital al UE privind COVID-19, la locul de muncă.
Conform proiectului, costurile privind activitatea de testare vor fi suportate de către salariați, cu excepția celor care fac dovada unor afecțiuni care reprezintă contraindicație la vaccinare. În aceste situații, activitatea de testare ar urma să fie organizată de angajator, acesta fiind și cel care va suporta costurile.
Angajatorii, publici sau privați, vor fi obligați să verifice certificatul digital prin intermediul aplicației mobile „Check DCC”, precum și în vederea interzicerii accesului la locul de muncă a personalului care nu îndeplinește una din condițiile prevăzute. Nerespectarea acestei obligații poate fi sancționată cu amendă între 50.000 și 100.000 de lei, însă va aplicată conducătorului unității respective, nicidecum angajatorului persoană juridică.
În același timp, salariații care nu dețin un certificat digital al UE privind COVID 19 vor avea contractele de muncă suspendate de drept.
În momentul în care salariatul care nu deține un certificat digital cumulează 30 de zile de suspendare a raportului de muncă, angajatorul poate opta fie pentru încetarea contractului individual de muncă, fie pentru prelungirea suspendării.
Certificatul digital atestă îndeplinirea uneia din următoarele condiții:
a) vaccinare împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete;
b) se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2;
c) rezultat negativ certificat al unui test RT-PCR sau al unui test antigen rapid, pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat în condițiile stabilite prin ordin al ministrului sănătății.
Sursa:avocatnet.ro