Direcția Generală de Pașapoarte a emis un comunicat prin care aduce clarificări privind eliberarea pașapoartelor în această perioadă.
Programările în scopul depunerii cererilor de eliberare a pașapoartelor simple electronice sau simple temporare se realizează exclusiv on-line, prin completarea de către persoanele interesate a formularului de pe platformawww.epasapoarte.ro. pentru depunerea cererilor de pașapoarte la oricare serviciu public comunitar de pașapoarte.
Prezentarea cetățenilor la sediul serviciului public comunitar de pașapoarte mai devreme de ora programării nu determină preluarea cererilor în avans, întrucât trebuie respectat intervalul orar stabilit pentru fiecare programare în parte.
Cererile de pașapoarte simple electronice sau pașapoarte simple temporare se depun în țară, la oricare serviciu public comunitar de pașapoarte în cadrul programului de lucru cu publicul, indiferent de domiciliul sau reședința solicitantului.
Statusul cererii de emitere a pașaportului simplu electronic poate fi verificat în timp real, accesând link-ul disponibil pe platforma www.epasapoarte.ro, secțiunea Status pașaport, pe site-ul oficial al Direcției Generale de Pașapoarte www.pasapoarte.mai.gov.ro, precum şi pe site-urile Instituțiilor Prefectului, având ca și criterii de căutare numărul de cerere sau ultimele 9 caractere din CNP și data depunerii cererii. În comunicat se specifică faptul că pașaportul românesc nu se eliberează în regim de urgență.
Pașaportul simplu temporar este singurul document care se eliberează, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data depunerii cererii, doar în anumite situații de excepție, ce trebuie dovedite, după caz, cu documente din care rezultă motivele ce determină necesitatea și urgența deplasării în străinătate.
În situația în care cetățenii nu reușesc să ridice documentele de călătorie de la sediul serviciului public comunitar de pașapoarte la data stabilită cu ocazia depunerii cererii, aceștia vor putea să le ridice și la o dată ulterioară, fără a fi necesară efectuarea unei programări în acest sens. De asemenea, cetățenii au posibilitatea ca ulterior depunerii cererii, să solicite ridicarea pașaportului de la sediul oricărui alt serviciu public comunitar de pașapoarte în afara celui unde au depus cererea sau de la sediul misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare ale României în străinătate, pentru aceasta se va depune o solicitare la adresa de e-mail dgp.relatiipublice@mai.gov.ro.
Detalii despre documentele necesare și condițiile care trebuie îndeplinite pentru obținerea pașaportului simplu electronic sau temporar se regăsesc pe site-ul www.pasapoarte.mai.gov.ro, secțiunea “Eliberarea pașaportului”.