Podul din fier de la Șercaia nu va fi demolat

0
341
http://webmobile.xdev.ro/fagarastv/player.html

Pe drumul care leagă Șercaia de satul Hălmeag se află unul dintre cele mai vechi poduri din țară. Este vorba despre podul de fier, care trece peste pârâul Șercaia, a fost construit în timpul imperiului Austro-Ungar și a avut o perioadă de exploatare de 100 de ani. De altfel, în anul 2008, pe adresa primăriei Șercaia a ajuns o adresă de la guvernul austriac prin care îi era adus la cunoștință faptul că podul respectiv și-a terminat perioada de exploatare. Acest tip de notificare nu este singular. Guvernul austriac a trimis astfel de notificări tuturor autorităților locale din Transilvania, care au poduri construite în acea perioadă și care și-au terminat perioada de exploatare. În perioada de după 2008, primăria Șercaia a adus reparații minore podului, strict pentru trafic ușor, deoarece, conform expertizelor tehnice, nu mai poate fi reparat astfel încât să facă faţă traficului rutier, deoarece grinzile metalice din care este construit nu mai pot fi sudate. Tehnologia folosită atunci, prin nituire la cald, nu se mai utilizează.
Într-o conferință de presă pe care primarul comunei Șercaia susținut-o la Brașov, a luat în discuție acest subiect și a declarat că podul nu va fi demolat. Acesta va fi păstrat ca o ,,construcţie spectaculoasă, care face parte din istoria comunei”, iar pentru accesul către localitatea Hălmeag se are în vedere construirea unui alt pod, modern, cu suprafaţă carosabilă, trotuare şi piste pentru biciclişti.
Această investiție este realizabilă deoarece primăria Șercaia are un proiect prin care traficul greu de pe DN1 să fie deviat pe două bretele ocolitoare cu o lungime totală de 8 kilometri, proiect depus prin Programul Naţional de Investiţii „Anghel Saligny”. Valoarea totală a investiţiei este estimată la aproximativ 10,9 milioane de lei, din care 10,5 milioane de lei ar urma să fie suma nerambursabilă de la bugetul de stat, iar 320.000 lei cofinanţarea din partea comunei Şercaia.

LĂSAȚI UN MESAJ