Companiile de furnizare a energiei electrice vor trebui să acorde despăgubiri pentru depășirea numărului maxim de întreruperi scurte, între 3 secunde și 3 minute, ale serviciilor oferite, iar clienții își vor putea monta, pe banii loc analizoare de calitate, potrivit unui ordin aprobat marți, 15 iunie 2021, de ANRE. În plus, cei care sună pentru a semnala probleme trebuie să fie preluați de un operator telefonic uman în cel mult 20 de minute, amenzile pentru nerespectarea acestui termen pot ajunge la 200.000 de lei.
Operatorii de distribuție sunt obligați să acorde compensații la depășirea numărului maxim de întreruperi stabilit prin standard. Pentru fiecare astfel de depășire operatorii de distribuție vor acorda compensații tuturor utilizatorilor afectați.
Ordinul dă posibilitatea utilizatorilor de a-și monta pe cheltuială proprie analizoare de calitate. Aceste analizoare pot fi folosite de clienți în relațiile contractuale dintre aceștia și operatorii de distribuție, potrivit noilor reglementări ale Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei.
Începând cu 1 ianuarie, abaterea pozitivă permisă coboară la 5%. Reducerea, începând cu data de 01.01.2022, a abaterii pozitive permise a tensiunii de alimentare la joasă tensiune de la +10% la +5% din valoarea tensiunii nominale, va fi monitorizată săptămânal. Această modificare asigură corelarea cu valoarea tensiunii maxime admisibile pentru echipamentele electrice și electronice care se alimentează la joasă tensiune, deținute de utilizatorii rețelei.
Pentru nerespectarea indicatorilor de performanță privind calitatea curbei de tensiune, operatorul de distribuție are obligația de a acorda utilizatorilor compensații.
Ordinul ANRE adaugă la indicatorii de calitate comercială a serviciului de distribuție un termen de 90 de zile de realizare a racordării, inclusiv recepția și punerea în funcțiune a instalației de racordare pentru utilizatorii clienți casnici și clienți finali noncasnici ale căror locuri de consum sunt alimentate prin instalații de racordare cu lungimi de până la 2500 metri.
Un alt punct important din ordin este stabilirea unor intervale privind preluarea apelurilor telefonice efectuate de utilizatorii rețelei prin centrele de telefonie gestionate de operatorii de distribuție, și anume:
– maximum 30 de secunde de la inițierea apelului de către utilizator până la preluarea acestuia, fără intervenția operatorului uman;
– maximum 180 de secunde de la preluarea apelului pentru posibilitatea utilizatorului de a selecta opțiunea de a transfera apelul la un operator uman;
– maximum 20 de minute de la preluarea apelului pentru începerea convorbirii utilizatorului cu un operator uman.
Principalele schimbări și măsuri din noul ordin, le găsiți AICI
Acasă Economic-Social Pentru întreruperi scurte ale curentului electric, clienții pot cere despăgubiri