Autostrada Sibiu- Făgăraș va ușura mult viața șoferilor care circulă pe acest traseu. Deocamdată specialiștii au finalizat studiul impactului asupra mediului viitoarei construcții. Au stabilit că sunt absolut necesare coridoare pentru urși și lupi, iar din cele două variante de traseu propuse a câștigat cea care are cel mai mic impact asupra mediului și asupra arealului Natura 2000. Pentru viitoarea autostradă proiectanții au găsit două variante de traseu: Traseul Alternativei 1 începe din dreptul localității Veștem și se termină în apropierea Municipiului Făgăraș. Traseul are o lungime de 67 km si străbate teritoriul județelor Sibiu și Brașov, adiacent localităților Bradu, Avrig-Mârșa, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sărata, Scoreiu, Cârța, Arpașu de Jos, localități ce aparțin județului Sibiu și localităților Ucea de Jos – Ucea de Sus, Viștea de Jos – Viștea de Sus, Drăguș, Sâmbăta de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luța, Hurez, Municipiul Făgăraș și Ileni, din județul Brașov.
Traseul Alternativei 2 începe din dreptul localității Boița și se termină în apropierea Municipiului Făgăraș. Traseul are o lungime de 68,15 km , străbate teritoriul județelor Sibiu și Brașov, adiacent localităților Turnu Roșu, Sebeșu de Jos, Racovița, Mârșa – Avrig, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sărata, Scoreiu, Cârța, Arpașu de Jos, localități ce aparțin județului Sibiu și localităților Ucea de Jos – Ucea de Sus, Viștea de Jos – Viștea de Sus, Drăguș, Sâmbăta de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luța, Hurez, Municipiul Făgăraș si Ileni, din județul Brașov.
Pentru că traseul 2 are cel mai mic impact asupra naturii, a fost ales ca cel pe care se va construi. Acesta este împărțit în patru tronsoane:
Tronsonul 1 – Boița (Autostrada Sibiu-Pitești) și Avrig-Mârșa (DJ 105G)
Tronsonul 2 – Avrig-Mârșa (DJ 105G) și Arpașu de Jos (DN 1)
Tronsonul 3 –Arpașu de Jos (DN 1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B)
Tronsonul 4 – Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș / Drum de legătură cu DN 1
Autostrada va avea o lungime de 68,050 km și lățimea de 26 m.
Specialiștii au stabilit că este absolut necesar să se construiască culoare pentru mamiferele care trăiesc în zonă, în special lupi și urși. Acestea vor apărea pe toată lungimea autostrăzii.
Cei care vor circula pe viitoarea șosea de viteză vor întâlni pe traseu mai multe noduri rutiere, la Boița, Avrig, Arpașu, Sâmbăta, Ileni, Victoria, Făgăraș.
Dacă vor avea nevoie să oprească pe drum o vor putea face în spațiul de servicii tip S3, la km 8+550, în interiorul limitelor arealului Natura 2000 Piemontul Făgăraș. Pe lângă viaducte pe traseul Autostrăzii Sibiu-Făgăraș sunt prevăzute 63 de poduri și 85 de podețe care traversează zone umede. Subtraversările prevăzute pe traseul Autostrăzii Sibiu-Făgăraș, asigură conectivitatea între habitate, permițând accesul liber și dispersia speciilor de faună, în unele cazuri și a speciilor de floră, prin intermediul structurilor construite sub calea de rulare a vehiculelor. Dar, până acolo, pentru a se face loc viitoarei construcții vor fi demolate câteva clădiri, pe lângă exproprierile necesare: 7 clădiri rezidențiale, 2 clădiri cu destinație industrială edilitară și agricolă, 12 anexe gospodărești, construcții nepermanente, sălașe sau stâne, 1 structură metalică, de la o balastieră dezafectată.
Sursa:oradesibiu.ro