Pe 21 decembrie vor primi preavizul! Ei vor fi directori la unitățile de învățământ din Făgăraș!

0
638
http://webmobile.xdev.ro/fagarastv/player.html

ELEVI-STANCA-2Ministerul Educaţiei a venit cu precizări suplimentare privind numirea directorilor şi a directorilor adjuncţi de unităţi şcolare care au promovat concursul. Astfel, conform calendarului aprobat, rezultatele finale trebuie validate în Consiliile de Administraţie ale Inspectoratelor Şcolare. Candidaţii care au promovat vor fi numiţi în funcţie pentru o perioadă de 4 ani. Aceştia vor încheia un contract de management administrativ-financiar cu preşedintele consiliului judeţean şi un contract de management educaţional cu inspectorul şcolar general, potrivit reprezentanţilor Ministerului. La Făgăraș unitățile de învățământ vor fi conduse pentru următorii 4 ani de: Molnar Gheorghe- Clubul Elevilor Făgăraș, Liliana Spiridon- Colegiul „Aurel Vijoli”, Dumitru Opriș- CSS Făgăraș, Elena Micu- Colegiul Național „Radu Negru”, Corina Drăgoiu- Colegiul Național „Doamna Stanca”, Aurel Paler- Liceul Tehnologic „Dr. Ioan Șenchea”, Michaela Judele- Liceul Teologic Ortodox „SF. Constantin Brâncoveanu”, Ion Negrilă- Școala Gimnazială „Ovid Densușianu”. Pentru a vedea care sunt directorii promovați în școlile din Țara Făgărașului apăsați AICI
Candidaţii care au împlinit vârsta de pensionare încheie contract pentru perioada în care sunt titulari în învăţământ. „Contractele de management administrativ-financiar şi contractele de management educaţional se încheie pe o perioadă de 4 ani pentru persoanele care au mai mult de 4 ani până la împlinirea vârstei legale de pensionare. În situaţia în care există persoane care au mai puţin de 4 ani până la împlinirea vârstei legale de pensionare, documentele sus-menţionate se încheie până la data îndeplinirii condiţiilor legale de pensionare şi pot fi prelungite prin act adiţional pe perioada menţinerii ca titular în funcţia didactică peste vârsta de pensionare, în condiţiile legii. Persoanele care au împlinit deja vârsta de pensionare vor semna contractele de management administrativ-financiar şi contractele de management educaţional pentru perioada în care-şi vor păstra statutul de titular în învăţământul preuniversitar”, se arată într-un comunicat al Ministerului Educaţiei.
Directorii numiţi fără concurs vor fi numiţi interimar, până la sfârşitul anului şcolar. Numirea în funcţiile de director şi de director adjunct se realizează prin decizie a inspectorului şcolar general, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la validarea rezultatelor concursului. „În data de 21 decembrie, inspectoratele şcolare judeţene vor emite deciziile de încetare a detaşării în interesul învăţământului pentru directorii în funcţie la acest moment, începând cu data de 9 ianuarie 2017. În paralel, vor fi emise şi deciziile de numire pentru funcţiile de director/director adjunct, începând cu data de 9 ianuarie 2017, pentru candidaţii care au promovat concursul. Totodată, vor fi aprobate deciziile de numire prin detaşare în interesul învăţământului până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de sfârşitul anului şcolar 2016-2017, pentru funcţiile rămase vacante după validarea rezultatelor finale”, se mai arată în comunicatul amintit.
Reprezentanţii Ministerului mai spun că în perioada 21 decembrie 2016 – 6 ianuarie 2017 inspectoratele şcolare judeţene se vor asigura că la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ sunt revizuite încadrarea cu personal didactic şi orarul. Totodată, vor fi organizate şedinţe publice pentru repartizarea cadrelor didactice afectate de revenirea foştilor directori/directori adjuncţi la catedrele rezervate în urma încetării detaşării în interesul învăţământului şi a orelor rezervate ca urmare a numirii în funcţie.

LĂSAȚI UN MESAJ