În urmă cu doi ani, pe perioada stării de alertă, s-a stabilit ca furnizorii de utilități să nu poată debranșa clienții, chiar dacă aceștia nu-și plăteau facturile. Pentru că s-a decis ca starea de alertă să nu se mai prelungească dincolo de 8 martie, interdicția de debranșare de la apă, canalizare și salubritate a dispărut. În cazul datornicilor la curent și gaze, debranșarea de la aceste utilități este posibilă din noiembrie 2021. Ordonanța de Urgență nr. 70/2020 este actul normativ ce stabilește, în forma inițială, că, în contextul existenței pandemiei de COVID-19, orice operațiune de debranșare de la utilități: electricitate, gaze naturale, apă, canalizare ori salubritate, trebuie amânată până după încheierea stării de alertă. Spre deosebire de alte măsuri care s-au aplicat pe perioada stării de urgență, interdicția de debranșare a expirat odată cu ridicarea stării de alertă, neavând un termen suplimentar de aplicare.
Pentru că erau foarte mulți clienți care profitau de această situație și nu-și plăteau facturile, autoritățile au decis, în 2021, să elimine interdicția de debranșare a clienților de la rețelele de furnizare a electricității și gazelor naturale. Așadar, începând de azi, furnizorii tuturor tipurilor de utilități, indiferent că vorbim despre electricitate, gaze naturale, apă, canalizare ori salubritate, pot debranșa clienții cu datorii.
Interdicția de debranșare de la gaze și curent ar putea fi reintrodusă, dar doar pentru consumatorii vulnerabili sau cei cu un consum mic de energie, așa cum prevede un proiect adoptat în septembrie 2021 la Senat, dar care mai are o serie de pași de parcurs până la aplicare.
Sursa:avocatnet.ro
Acasă Economic-Social Odată cu terminarea stării de alertă, furnizorii de utilități pot debranșa clienții...