MAI are nevoie urgentă de agenţi şi subofiţeri

0
897
http://webmobile.xdev.ro/fagarastv/player.html

MAI şi nevoia urgentă de agenţi şi subofiţeri. Pentru prima dată, va fi organizat un concurs de admitere în luna ianuarie, fiind scoase la concurs peste 2.800 de locuri în şcolile pentru poliţişti, jandarmi, pompieri. Ministerul Afacerilor Interne (MAI) organizează, pentru prima dată, admitere la şcolile de agenţi şi subofiţeri, în luna ianuarie, și se scot la concurs peste 2.800 de locuri, măsura fiind luată în contextul deficitului de personal pe care ministerul îl are. Astfel, vor fi disponibile 1.600 pentru agenţi de poliţie, 700 pentru subofiţeri jandarmi, 300 pentru subofiţeri pompieri şi 280 pentru poliţişti de frontieră. Fiecare şcoală postliceală a ministerului va organiza concursul de admitere în perioada 13 – 21 ianuarie 2018, conform graficelor stabilite la nivelul fiecărei unităţi.

Tematica şi bibliografia de concurs, etapele de înscriere a candidaţilor şi planificarea probelor de concurs se vor afişa pe site-ul oficial al fiecărei unităţi de învăţământ. Proba de verificare a cunoştinţelor constă într-un test scris, dar candidaţii vor avea mai întâi de trecut probele sportive, testul psihologic şi evaluarea medicală. La nivel naţional, sunt şase şcoli din cadrul MAI care vor organiza admiterea în luna ianuarie: Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr” din Câmpina (1.300 locuri), Şcoala de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan” din Cluj-Napoca (300 locuri), Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu” din Oradea (280 locuri), Şcoala Militară de Subofiţeri de Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” din Drăgăşani (350 locuri), Şcoala Militară de Subofiţeri de Jandarmi „Petru Rareş” din Fălticeni (350 locuri), Şcoala de Subofiţeri de Pompieri şi Protecţie Civilă „Pavel Zăgănescu”, Boldeşti (300 locuri). „Recrutarea candidaţilor se realizează, în funcţie de domiciliu, respectiv reşedinţa acestora, de către departamentele de resurse umane de la nivelul unităţilor teritoriale. Cererile-tip de înscriere pentru admitere în sesiunea ianuarie 2018 se depun de către candidaţi la departamentele de resurse umane până la data de 5 decembrie 2017. Candidaţii depun documentele necesare pentru constituirea dosarelor de recrutare, inclusiv actele de studii corespunzătoare”, au explicat reprezentanţii MAI.
Aşadar, tinerii braşoveni care doresc să se înscrie la concursul de admitere, o vor putea face la sediile inspectoratelor judeţene, fie că vorbim de Poliţie, Pompieri sau Jandarmi, reprezentanţii acestora precizându-ne că vor face publice în cel mai scurt timp detaliile necesare. O altă măsură pentru acoperirea deficitului de personal ar putea fi modificarea unor reguli, care împiedicau până în prezent anumite categorii de persoane să se prezinte la concurs. Astfel, tinerii care au tatuaje sau alte semne distinctive ar putea deveni şi ei pompieri. „La pompieri pe mine mă intereseaza ca omul să aibă pasiune, să fie apt, să iubească ce face, nu să mă duc să spun că dacă are o tăietură la faţă sau o tăietură la antebraţ sau orice semn înseamnă că el nu mai poate în viaţa lui să fie la pompieri”, a afirmat Raed Arafat, Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă.
Pompierii care vor să devină şefi ai Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţă sau adjuncţi trebuie să aibă minimum 3 ani de experienţă pe o funcţie inferioară, reprezentanţii MAI dorindu-şi să modifice legea şi din această privinţă. Astfel, la concurs ar putea participa şi candidaţi care au doar un an şi jumătate experienţă.
„S-a hotărât să mergem pe un an jumate, temporar. Ca să permitem să lărgim un pic şi baza de selecţie ca să permitem să participe şi unii care sunt mai tineri”, a încheiat Raed Arafat.
Inspectoratele pentru Situaţii de Urgenţă şi Jandarmi au rămas anul acesta fără aproape 2.000 de angajaţi, plecaţi prin pensionare. Cei mai mulţi oameni cu experienţă, aflaţi la comandă, care acum trebuie înlocuiţi.
Ministerul Afacerilor Interne are o strategie pe termen mediu şi lung privind rezolvarea deficitului de personal, adică aproape 20.000 de angajaţi, astfel încât în patru ani acesta să fie acoperit, a declarat ministrul Carmen Dan, adăugând că speră ca la finalul anului 2019 să poată anunţa că au fost aduse în sistem aproximativ 15.000 de persoane.
„Aveam două variante. Ori să atragem personal din surse externe, ori să ne gândim la această măsură prin care să reducem timpul de şcolarizare şi să creştem cifra de şcolarizare. Am ales-o pe cea de a doua pentru a nu fi afectat profesionalismul. Nu ne vom limita doar la acele cursuri de un an de zile. Ele vor continua cu module de pregătire alternativă”, a spus ministrul de Interne, Carmen Dan.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ