
La nivelul judeţului Braşov a fost demarat un proiect de către Inspectoratul Şcolar Judeţean, prin care se doreşte o mai bună colaborare între profesori, directori de şcoli, părinţi şi comunitatea locală. În acest sens, aseară a avut loc o primă întâlnire între reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean şi membri în Consiliul de Administraţie, propuşi de către primarul şi consiliul local al municipiului.
Întâlnirea a fost organizată de către Inspectoratul Şcolar Judeţean Braşov şi a avut ca scop implementarea unui set de competenţe în rândul membrilor din Consiliul de Administraţie al instituţiilor de învăţământ din municipiu. Membrii care au fost propuşi de către primarul Sorin Mănduc şi Consiliul Local. Inspectoratul Şcolar este beneficiarul unui proiect european, proiect ce îşi propune formarea membrilor în Consiliile de Administraţie din unităţile de învăţământ. Prin acesta se doreşte o îmbunătăţire a calităţilor manageriale din şcoli. „Acest proiect se derulează timp de 3 ani şi acum, având o primă întâlnire, am stabilit împreună nevoia de formare în acest sens. Pentru că în perioada următoare se vor elabora modulele de formare, module care vor sta la dispoziţia celorcare vor face parte din grupul ţintă al acestui proiect“, a spus prof. Vasilica Diaconu, inspectorul şcolar adjunct din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Braşov.
Proiectul este unul generos şi asta pentru că îşi propune o apropiere mult mai mare între profesori, directori, părinţi şi comunitatea locală. „Proiectul se adresează profesorilor, părinţilor, reprezentanţilor comunităţii locale deopotrivă şi directorilor. Toţi vom fi formaţi, vom fi obişnuiţi să funcţionăm într-un adevărat parteneriat“ a mai adăugat Vasilica Diaconu.
În cadrul proiectului demarat de către Inspectoratul Şcolar Judeţean, atât primarii, cât şi consilierii locali din fiecare localitate, au trebuit să aleagă pentru fiecare instituţie de învăţământ câteun mebru în Consiliul de Administraţie care să reprezinte comunitatea locală.
(Alina ROMAN)