Funcţionarii publici cu atribuții de conducere, funcţionarii publici cu atribuţii de execuţie, personalul contractual de conducere, respectiv de execuţie, din Consiliul Județean Brașov, vor fi obligaţi să proceseze documentele în sistem digital şi să utilizeze semnătura electronică. Prima etapă în implementarea programului de digitalizare la nivelul administraţiei judeţene începe din 15 februarie 2021 în cadrul aparatului propriu al instituţiei și se realizează prin intermediul finanțărilor europene nerambursabile.
Adrian Veştea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, a semnat marţi o dispoziţie prin care, începând cu data menţionată, personalul angajat în cadrul aparatului executiv al Consiliului Județean are obligaţia să îşi îndeplinească atribuţiile de serviciu în sistem digital, prin intermediul unei platforme informatice. Astfel, Consiliul Județean Brașov, devine prima instituție de acest gen din România care implementează un sistem digital integrat, cu tot ce implică acesta. Administraţia judeţeană are în curs de implementare două proiecte din fonduri europene, finanţate în cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020.
Primul proiect:„Îmbunătăţirea procesului decizional şi reducerea birocraţiei la nivelul Consiliului Judeţean Braşov”, are valoarea de 3.750.775,47 lei şi este implementat de către Consiliul Județean în parteneriat cu Agenţia de Dezvoltare Durabilă a Judeţului Braşov. În iunie 2020, în cadrul proiectului a fost achiziţionat sistemul informatic care va fi utilizat la nivelul instituţiei, de luna viitoare.
Al doilea proiect:„Digitalizarea serviciilor sociale și medicale aflate în competenta Consiliului Județean Brașov”, are o valoare de 2.964.024,96 lei și este implementat în parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Brașov. Acesta va permite extinderea procesului de digitalizare la nivelul instituţiilor medicale şi sociale aflate în subordinea Consiliului Județean Braşov. Sistemul digital utilizabil pe dispozitivele fixe: desktop, laptop şi mobile: smartphone, tabletă, cu acces la internet, precum şi semnătura electronică pentru fiecare angajat vor fi puse la dispoziţia salariaților de către Consiliul Județean Braşov . Prin urmare, toţi utilizatorii înrolaţi în sistemul digital funcţional la nivelul Consiliului Judeţean vor fi obligaţi, începând cu data de 15 februarie, să proceseze documentele în sistem digital şi să utilizeze semnătura electronică.