Înainte de a fi debranșați pentru neplată, clienții casnici trebuie să fie informați, din timp, despre alternativele disponibile. Clienții casnici care nu-și pot plăti factura la energie electrică și riscă, din acest motiv, să fie debranșați trebuie să primească, mai nou, cu suficient timp înainte de data stabilită pentru întreruperea serviciilor, informații despre alternativele disponibile, potrivit unei ordonanțe care se aplică deja.
Prin OUG 143/2021 s-a stabilit ca, de la 31 decembrie 2021, clienților casnici care riscă să fie debranșați de la curent să li se ofere, cu suficient timp înainte de data prevăzută pentru întreruperea energiei electrice, informații despre alternativele existente.
„Clienții casnici au dreptul să primească informații adecvate cu privire la alternativele de întrerupere a livrărilor de energie electrică cu suficient timp înainte de data prevăzută a întreruperii”, stabilește noua ordonanță.
Măsurile alternative trebuie puse gratuit la dispoziția clienților care riscă să li se taie curentul. Acestea pot face referire la surse de sprijin pentru evitarea întreruperii, sisteme de plată anticipată, audituri energetice, servicii de consultanță în domeniul energiei, planuri alternative de plată, consiliere pentru gestionarea datoriilor sau moratorii privind întreruperea.
Sursa:avocatnet.ro