Gară de municipiu sau haltă?

0
305
http://webmobile.xdev.ro/fagarastv/player.html

gara-fata,,Gara-i moartă demult, gara e numai un sat/De aici niciun tren n-a venit, n-a plecat/Aşteptaţi în zadar şi fluieraţi la refren/Nu există, ce vreţi, nu există nici tren’’, spun versurile unui cântec al regretatului folkist Gil Ioniţă. Cel care le-a compus a avut parcă în faţa ochilor Gara Făgăraş, care a rămas asemenea unei halte mai mari, unde numai câte un tren personal obosit şi îngheţat mai opreşte, din când în când. Totul se întâmplă încă din vară, când o viitură a stricatpilonul unui pod de cale ferată dintre Arpaş şi Porumbacu. Deşi au trecut mai bine de opt luni de la avarie, nici acum nu se ştie când şi dacă va mai fi vreodată remediată această situaţie.

gara-obluFără tren până la Sibiu
Gara Făgăraş. O construcţie destul de impunătoare, dar a cărei uşă o mai deschid doar câţiva navetişti. Sălile de aşteptare sunt mereu goale, iar pe afişul pe care e trecut mersul trenurilor sunt doar două nume de localităţi : Arpaş şi Braşov. Trenurile mai circulă doar până la cele două destinaţii, aşa că aceia care vor să ajungă mai departe sunt nevoiţi să caute alte soluţii. Am încercat şi noi să aflăm ce soluţii avem să ajungem la Sibiu. Ne-am îndreptat spre ghişeu şi am întrebat casiera. Din spatele tejghelei ni s-a răspuns destul de respectuos: «Mergeţi până la Arpaş, iar din Porumbacu luati trenul până la Sibiu». Pe moment, nu am ştiut dacă mi-a scăpat mie din vedere sau chiar nu ni s-a pomenit nimic de distanţa Arpaş-Porumbacu, aşa că am întrebat-o pe casieră cum voi parcurge distanţa între cele două localităţi, distanţă de circa 5-6 km. «Nu ştiu, pe jos sau, dacă sunteţi norocoşi, poate găsiţi o maşină de ocazie ». M-a lămurit. Afară sunt minus 20 de grade, aşa că e destul de greu să-ţi închipui că cineva chiar poate parcurge 5 km prin câmp deschis…

gara-interior« Ia-mă, nene ! »
Am încercat să aflăm ce părere au făgărăşenii despre această situaţie. «Eu sunt student în Sibiu, dar cred că imi era mai uşor dacă eram la Bucureşti. La Sibiu nu poţi ajunge decât cu «ia-mă, nene», doar că uneori stai ore în şir în drum şi nu te ia niciun «nene» », ne-a spus I.G., « E groaznic cu trenurile acestea. În urmă cu câteva luni, am avut treabă la Sibiu şi trebuia să ajung dimineaţa la ora 8. Am încercat la gară şi atunci am aflat care era situaţia, aşa că am plătit pe cineva cu maşina să mă ducă la Sibiu » ne-a spus G. B.

În aceste condiţii, cei care vor să ajungă la Sibiu au o singură variantă mai sigură: cele autobuzele firmelor particulare de transport care tranzitează zilnic oraşul în direcţia Sibiu.

gara-mersCând se va repara podul?
Problema trebuie rezolvată cum şi când nu se ştie, cel puţin deocamdată. Dar se ştie de către cine. „Deocamdată, nici eu nu ştiu prea multe. Decizia aparţine Regionalei CFR. Am înţeles că imediat ce temperaturile vor permite, se vor începe lucrările la podul de la Arpaş”, a declarat şeful Gării Făgăraş, Nicolae Valerică.
Cum SNCFR nu prea mai are bani nici pentru plata propriilor angajaţi, urmând să treacă la concedieri masive, se pare că până la repararea podului va fi ,,cale lungă-drum de fier”.
Lavinia GHEORGHE

1 COMENTARIU

  1. Trebuie neaparat reparat! Situatia nu poate continua asa. Se vede ca suntem in Romania.Toata vara nu au avut timp de reparat din iulie? Mai ales ca sunt foarte multi navetisti si alti oameni…Trebuie reparat cat mai repede …

  2. Daca nu sunt bani pentru reparare, macar s-ar putea relua transbordarea… ar fii o solutie temporara pana ce se va repara podul (probabil la Sfantu’ Asteapta). Nu se poate face macar atata lucru? Cand au cazut pietrele pe Valea Oltului, s-a putut face transbordare aproape doi ani de zile, la noi s-a facut vreo trei saptamani si gata, descurcati-va… E drept ca acolo a fost Basescu sa vada situatia, aici a venit sa „constate” doar Berceanu, asa in trecere, anul trecut prin septembrie si a zis ca se vor aloca banii in luna ianuarie. Suntem deja in februarie si presimt ca va mai trece apa pe Olt pana se vor pune in miscare lucrarile…

  3. Dragă Lavinia ai scris un articol „din tren”.Ce știam cu toții de la cel bătrân la cel cu „țâța-n gura”.Slabă investigatie:ai făcut, fără nume ca să nu superi pe nimeni. Nu ai raspuns la intrebarile de baza: cum, cand cinese face vinovat de demararea lucrărilor, cine ar trebui sa le plateasca, daca sunt bani, cine a candidat si cine a adjugecat licitatia etc.Ne-ai lasat in ceață cum ne-ai gasit.

LĂSAȚI UN MESAJ