CNAIR este obligată să transmită răspunsuri la solicitările de clarificare, constructorilor lotul 3 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș.
Constructorul italian WeBuild (Astaldi) a câștigat la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) contestația pentru lotul 3 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, iar CNSC a obligat Compania de Drumuri să transmită constructorilor noi răspunsuri la solicitările de clarificare cerute și să stabiliească un nou termen de depunere a ofertelor pentru lotul 3, Arpașu de Jos (DN 1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105 B), un tronson cu o lungime de 18 km scos la licitație în august 2022 pentru o valoare cuprinsă între 1,8 și 2,1 miliarde lei.
Primele trei loturi ale Autostrăzii Sibiu – Făgăraș sunt în continuare suspendate, iar lotul 4 Sâmbăta – Făgăraș are termen pentru depuenrea ofertelor pe 1 martie 2023.
Pentru Lotul 3, Astaldi a depus contestație pe 23 noiembrie 2022, iar CNSC a publicat decizia prin care admite, parțial contestația italienilor:
Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.
– Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.
– Tronsonul 2: Avrig – Mârșa(DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
– Tronsonul 3: Arpașu de Jos(DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
– Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei.
Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani.
Sursa:economedia.ro