Asocierea Search Corporation SRL – Protelco SA – Like Consulting SRL – Mega Muhendislik Musavirlik AS (Mega Engineering Consulting Inc.) a depus documentaţiile la Agenţia pentru Protecţia Mediului (APM) Braşov pentru obţinerea acordului de mediu. Conform bzb.ro, reprezentanţii instituţiei ar trebui să aprobe repede proiectul, deoarece Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat nu de mult că Studiul de Fezabilitate şi Proiectul Tehnic trebuie finalizat în 2024, pentru ca anul viitor să poată fi lansată licitaţia de lucrări.
Traseul Autostrăzii este descris de bzb.ro ca fiind următorul: ”Conform proiectului, sectorul de autostradă va avea 49,150 km şi va porni, propriu-zis de lângă Codlea, urmând ca legătura cu Braşovul să se facă pe sectorul Codlea – Cristian al sectorului de autostradă Braşov – Comarnic.
De altfel, la aproximativ 1,5 km de Codlea, spre Ghimbav, va fi amenajat un nod rutier care va deservi drumurile naţionale din zonă, dar şi sectoarele de autostradă Braşov – Comarnic, Braşov – Bacău şi Braşov – Sibiu. De asemenea, la Codlea, autostrada va trece şi peste calea ferată Braşov – Făgăraş.
După traversarea căii ferate din zona Codlea, autostrada va ocoli municipiul pe la est (la aproximativ 2 km) şi va intersecta DJ 112J, la circa 2,5 km sud faţă de localitatea Dumbrăviţa. În continuare traseul se desfăşoară pe un culoar cuprins între de DN1 şi Dealul Frumos, intersectează din nou calea ferată Braşov – Făgăraş şi Valea Hamaradia. În continuare, va trece pe lângă satul Vlădeni, la aproximativ 0,6 km, apoi va merge relativ paralel cu DN 1, trecând prin zona montană dintre Vlădeni şi Perşani.
La Perşani, autostrada va trece pe la nord de o fostă carieră de piatră, pentru a se evita demolarea unor locuinţe şi se va îndrepta spre Şercaia, prin nordul satului Vad, iar punctul final va fi aproape de Făgăraş, între Mândra şi Toderiţa.
Pe lângă nodurile rutiere de la Codlea şi Făgăraş, va mai fi amenajat un nod rutier şi în zona Şercaia, acesta urmând să asigure legătura cu DN 1, cu DN 1S (Şercaia-Hoghiz) şi cu DN 73 A (Şercaia – Şinca – Zărneşti).
Traseul va include 27 de viaducte, poduri şi pasaje peste cursuri de apă, văi sau căi de comunicaţii. De asemenea, peste autostradă vor trece trei pasaje (care vor deservi drumuri locale), dar şi două ecoducte, ambele în zona montană de la Perşani.
De asemenea, pentru a se construi autostrada, va fi deviat cursul pârâului Vulcăniţa (la Codlea). Viteza de proiectare a autostrăzii este de 120km/oră, corespunzătoare unei regiuni de deal.
Pe lângă documentaţia aferentă autostrăzii, la Agenţia pentru Protecţia Mediului Braşov a fost depusă şi documentaţia pentru amenajarea unei staţii de betoane şi asfalt pe teritoriul comunei Mândra, al cărei cost este estimat la 1.000.000 de euro. La această staţie vor lucra maxim 300 de angajaţi şi va funcţiona 10 luni pe an.”
sursa:bzb.ro