Autoritățile guvernamentale trebuie să ia măsuri așa încât să garanteze fiscalizarea tuturor meditațiilor și sancționarea contravențională a cadrelor didactice care nu declară veniturile din astfel de activități, arată, într-un comunicat emis joi, Consiliul Național al Elevilor. Organizația semnalează “o creștere semnificativă a procentului elevilor care urmează meditații la diferite materii” și face trimitere la o serie de rapoarte, între care unul de anul trecut, potrivit căruia aproape jumătate dintre elevii de clasa a VIII-a și a XII-a făceau meditații, respectiv 47% dintre elevii de clasa a VIII-a şi 42% dintre elevii de clasa a XII-a merg în mod frecvent la activităţi de pregătire suplimentară de tip meditaţii, arată un raport al Ministerului Educaţiei şi Cercetării. 6% dintre respondenţi desfăşoară aceste activităţi zilnic, în timp ce 16% primesc meditaţii de 2-3 ori pe săptămână. Ei invocă şi date conform cărora în 2007, în România, din 1276 de elevi respondenţi, 27% primeau meditaţii, iar un studiu din 2010 releva că industria meditaţiilor costa anual părinţii elevilor din România peste 300 de milioane de euro pe an. CNE afirmă că multe cadre didactice nu respectă regula potrivit căreia profesorii nu trebuie să facă meditații cu elevii din propria clasă, “fapt care generează un vădit conflict de interese”. “Meditațiile reprezintă o adevărată industrie care, de cele mai multe ori, nu este controlată”, arată poziția CNE. Potrivit acestuia, în anul 2019, numărul profesorilor care au declarat faptul că obţin venituri suplimentare din meditaţii a fost de 4135, ajungând la venituri declarate de peste 35 de milioane de lei. Raportat la numărul total de 172.600 de cadre didactice care profesează în România la acest moment, procentul celor care au declarat aceste venituri este de 2,39%.
Comunicatul integral AICI
Sursa: consiliulelevilor.ro