
Prin HCL nr 51 din 18.10.2024, Consilierii Locali ai Comunei Șinca au aprobat instituirea facilităților fiscale de anulare a accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principale restante la data de 31.08.2024 inclusiv, datorate bugetului local al Comunei Sinca de către contribuabili persoane fizice și juridice.
Prezentele măsuri se aplică pentru toate categoriile de debitori, cum ar fi persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică, persoane fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii liberale, unităţi administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti ori instituţii publice, astfel cum sunt definite prin Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare.
Prezenta procedură se aplică de la data aprobării prin hotărîre a Consiliului local până la 25.11.2024 inclusiv data limită de depunere a cererii sub sancțiunea decăderii.
În sensul prezentelor măsuri, prin obligaţii bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv se înţelege:
a) obligaţii bugetare pentru care s-a împlinit scadenţa sau termenul de plată până la data de 31 august 2024 inclusiv. Sunt considerate obligaţii bugetare principale restante şi obligaţiile bugetare principale datorate de debitorul aflat în insolvenţă pentru care s-a împlinit scadenţa până la data de 31 august 2024 inclusiv, independent de existenţa unui tabel de creanţe sau a unui program de plată a creanţelor;
b) diferenţele de obligaţii bugetare principale stabilite prin decizii de impunere comunicate până la data de 31 august 2024 inclusiv, chiar dacă pentru acestea nu s-a împlinit termenul de plată prevăzut la art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi diferenţele de obligaţii bugetare principale aferente perioadelor fiscale de până la data de 31 august 2024 inclusiv, stabilite de organul fiscal local prin decizie de impunere emisă şi comunicată până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, ca urmare a unui control fiscal;
3.2 Nu sunt considerate obligaţii de plată restante la data de 31 august 2024 inclusiv:
a) obligaţiile bugetare pentru care s-au acordat şi sunt în derulare înlesniri la plată, potrivit legii, la data de 31 august 2024 inclusiv;
b) obligaţiile de plată stabilite în acte administrative a căror executare este suspendată în condiţiile legii la data de 31 august 2024 inclusiv.
Sunt considerate restante la data de 31 august 2024 inclusiv şi obligaţiile de plată care, la această dată, se află în oricare dintre situaţiile prevăzute la 3.2 , iar ulterior acestei date, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, înlesnirea la plată îşi pierde valabilitatea sau, după caz, încetează suspendarea executării actului administrativ fiscal.