CNA faţă cu criza şi europarlamentarele

0
22
http://webmobile.xdev.ro/fagarastv/player.html

Alegerile europarlamentare se apropie cu paşi repezi, motiv pentru care factorii de decizie se întâlnesc pentru a pune la punct toate detaliile necesare. Este şi cazul membrilor Consiliului Naţional al Audiovizualului, care i-a convocat pe toţi colegii din teritoriu, pentru a-i instrui în acest sens.

Întâlnire la Sâmbăta

Membrii CNA din toată ţara s-au reunit sâmbătă şi duminică la Sâmbăta de Sus pentru a pune la punct toate detaliile în ceea ce priveşte alegerile europarlamentare. „Am încercat să adunăm inspectorii undeva la mijlocul ţării pentru că ei vin din toate judeţele şi e mai uşor aşa decât să-i chemăm la Bucureşti, tocmai ca să putem să facem, înaintea campaniei, o discuţie serioasă cu ei privind aplicarea deciziei de campanie. În momentul de faţă, avem o decizie privind desfăşurarea campaniei în audiovizual şi am făcut instruire efectiv cu inspectorii noştri. Mai departe, ei se duc în teritoriu, fiecare în judeţul lui, discută cu posturile din aria lor de acoperire, le explică tot ceea ce trebuie să ştie“, ne-a declarat Răsvan Popescu, preşedintele CNA Bucureşti. „A fost o întâlnire plăcută şi utilă în acelaşi timp. Am discutat, pe lângă campanie, şi despre îmbunătăţirea rapoartelor de monitorizare pe care le primim de la inspectorii din teritoriu. Şi ce e îmbucurător e faptul că inspectorii ne-au dat o serie întreagă întreagă de sugestii pentru îmbunătăţirea cadrului legal privind audiovizualul“, ne-a declarat Ioan Onisei, vicepreşedinte CNA.

Noutăţi de campanie

Iar noutăţile în ceea ce priveşte campania sunt multe…„Sunt câteva noutăţi, mai bine zis, elemente specifice acestei campanii. De exemplu, modul alocării timpilor de antenă: 4 cincimi se alocă partidelor care au reprezentare în Parlamentul European şi o cincime, pentru cei care nu au reprezentare şi pentru independenţi. Insistăm foarte mult ca reflectarea acestei campanii să se facă în ştiri de către posturi fără niciun fel de influenţă din partea partidelor sau a candidaţilor. Aceştia din urmă vor avea parte de emisiuni de promovare electorală“, ne-a mai declarat Răsvan Popescu.

Probleme în teritoriu
Întâlnirea care a avut loc la sfârşitul săptămânii trecute a fost un bun prilej şi pentru discutarea problemelor cu care se confruntă şefii CNA din teritoriu. Criza economică a dat peste cap multe programe ale staţiilor de televiziune locale şi nu numai din mai multe judeţe ale ţării.
„Ne îngrijorează reducerea sau chiar dispariţia programelor locale. Într-o serie de judeţe unde, pe fondul crizei economice, practic s-a renunţat la unele programe de ştiri, s-au înlocuit cu programe mai ieftine. Trebuie să găsim o cale de rezolvare, ca oamenii să aibă în continuare acces la informaţiile care privesc comunităţile lor. Noi trebuie să ne schimbăm în aşa fel reglementările încât să separăm clar reţelele mari de posturile locale, cărora să le rămână publicitatea din plan local, dar să facă şi programe locale“, ne-a mai declarat Răsvan Popescu.

La întâlnire au participat peste 30 de inspectori din multe judeţe. „Sunt foarte benefice aceste întâlniri. Îmi pare foarte rău că sunt destul de rare, întrucât ne vedem o singură dată pe an. Cu acest prilej aflăm lucruri noi, pentru că noi, în teritoriu, avem o cu altă totul părere decât au cei de la Bucureşti. Posturile locale se descurcă foarte greu. Posturile de la Bucureşti merg pe altă linie. Iar când ne întâlnim, ajungem la un numitor comun, atât cât se poate“, ne-a declarat Gabriela Dancea, inspector CNA Caraş-Severin. „A fost o întâlnire benefică între membrii corpului CNA de control din teritoriu pentru pregătirea monitorizării campaniei pentru alegeri. Sperăm să fim eficienţi în a verifica şi a stabili dacă se respectă regulile“, ne-a declarat Cristian Ivanciovici, şef serviciu inspecţie Bucureşti.
Astfel de întâlniri vor fi organizate periodic.
(Laura RAMBA)

LĂSAȚI UN MESAJ