Ce trebuie să ştii înainte de a face cumpărături

0
38
http://webmobile.xdev.ro/fagarastv/player.html


Fiecare zona a unui supermarket, de la parcare la casa de marcat, este creata in asa fel incat sa te faca sa cumperi mai multa mancare decat ai nevoie, si implicit sa cheltui mai multi bani.

Ti s-a intamplat poate de mai multe ori sa te duci la supermarket pentru ca ai nevoie un singur produs, si te-ai intors acasa cu chipsuri, bauturi, sau alte produse la promotie care te-au atras pe drum.

  • Iata 12 inventii ale specialistilor in marketing cand vine vorba de cumparaturi


1. Caruciorul de cumparaturi. A fost inventat in 1983 pentru ca oamenii sa faca mai multe cumparatori pe care bineinteles sa le poata cara cat mai usor, potrivit Business Insider.

2. Majoritatea supermarketurilor aseaza raioanele cu flori si alimente proaspete apraope de intrare pentru a te intampina cand caruciorul este inca gol. Un alt motiv pentru a incepe cu astfel de produse este mirosul, care activeaza glandele salivare si te indeamna sa cumperi din impulsk, nu ddin nevoie. In acelasi timp, aceste raioane placute iti creeaza o stare buna si te fac mai dispus sa cumperi cat mai mult.

3. Alimentele de baza sunt ascunse in spatele supermarketului, clientii fiind nevoiti astfel sa traverseze tot magazinul pentru a le cumpara. Cine stie, poate intre timp le va fi distrasa atentia la alte produse.

4. Majoritatea magazinelor „isi misca” clientii de la dreapta la stanga, fiind stiut faptul ca oamenii sunt inclinati sa cumpere produsele expuse in partea dreapta.

5. Produsele pe care magazinul chiar vrea sa le cumperi sunt la nivelul ochilor. De exemplu, De exemplu, la raftul cu cereale, cele vandute la vraf sunt puse undeva in spate. Cerealele sanatoase sunt puse primele. Marcile scumpe sunt pozitionate la dreapta ta, la nivelul vizual. Toate produsele trebuie sa fie asezate „la o aruncatura de brat”.

6. Sa nu uitam de cei mici, care sunt de asemenea manipulati. In supermarketuri vor gasi tot felul de produse delicioase si nu se vor lasa pana ce parintii nu le vor cumpara  pe care copiii le vreau si o sa si bata la cap parintii pana le cumpara.

7. Standurile cu mostre si alte „artificii” sunt asezate in calea ta pentru a incetini, in timp ce esti „expus” la alte produse.

8. Culorile calde ii atrag pe oameni in magazin si ii determina sa cumpere mai mult. Astfel, supermarketurile aleg culoarea albastra pentru interior si imitatie din caramida pentru exterior.

10. Auzi muzica? Studiile releva ca muzica lenta sau cea clasica ii determina pe oameni sa se relaxeze si sa cumpere mai mult, in timp ce muzica zgomotoasa ii obliga sa plece cat mai repede din magazin.

11. Cel mai profitabil loc din magazin este cel de langa casa de marcat. In timp ce astepti sa-ti vina randul? atentia iti este captata de diferite  produse din jur, bomboane, guma de mestecat, etc.

12. Cardul de Fidelitate iti asigura o reducere ocazionala si te transforma in clientul fidel al magazinului care ti l-a oferit. Totodata, datele tale personale vor fi folosite in cadrul studiilor legate de comportamentul consumatorilor.

sursa : 9 am.ro

LĂSAȚI UN MESAJ