Vicepreședintele Autorității Naționale de Reglementare în Energie, ANRE, a explicat miercuri seara, la Digi24, ce trebuie să faceți când primiți o factură care nu respectă legea, adică nu are plafonare, nu are compensare. Consumatorii finali care au neclarităţi cu privire la valoarea facturii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorului, care este obligat să ofere explicaţii clare, apoi, dacă nu sunt mulţumiţi de răspuns, să depună plângeri la Autoritatea Națională de Reglementare în Energie, la alte instituții şi chiar în justiţie, transmit reprezentanții ANRE într-un comunicat.
Consumatorii trebuie să verifice, în primul rând, pe factură, dacă au dreptul sau nu la plafonare și la compensare. În cazul energiei electrice au dreptul la plafonare cei care au un preț al energiei electrice, cu toate tarifele incluse, peste un leu pe kWh, sau dacă vorbim despre prețul doar al energiei, fără tarife de rețea, alte contribuții și TVA – 525 de lei pe MWh, respectiv, de 0,525 lei /kWh.
Dacă apare un preț unitar în factură peste această valoare și nu apar cifre cu minus, în sensul de reducere din valoarea facturii a valorii peste acest preț de 525 de lei pe MWh, înseamnă că nu s-a aplicat plafonarea.
În cazul compensării, valoarea acesteia este de 29 de bani la pe kWh, și au dreptul la compensare cei care au consum lunar de energie electrică între 30 și 330 de kWh, în toate aceste 5 luni din perioada 1 noiembrie – 31 martie 2022. Dacă consumul este cuprins între 30 și 330 kWh și nu s-a acordat compensarea, consumatorii pot face reclamații. Din momentul solicitării informațiilor, furnizorul are obligația să răspundă în 15 zile la acest tip de solicitări.
sursa:digi24.ro