Ce trebuie să facem pentru a scăpa de astenia de primăvară

0
121
http://webmobile.xdev.ro/fagarastv/player.html

Primăvara și-a intrat deja în drepturi depline. Cu toate acestea, în aer nu plutește o stare de bine, ci mai degrabă una de oboseală. Mai mult decât atât, și puterea de concentrare scade în această perioadă.

Și toate acestea din cauza instalării așa numitei astenii de primăvară.
După o perioadă în care am fost obişnuiţi să stăm mai mult în casă şi să consumăm preponderent alimente conservate, acum ne confruntăm cu o stare de slăbiciune fizică, de oboseală permanentă şi nejustificată, precum şi cu dureri de cap şi cu dificultăţi de concentrare. Toate aceste stări definesc astenia de primăvară, care, în opinia medicilor, este consecinţa ieşirii din hibernare şi a efortului de adaptare a organismului la noile condiţii de viaţă precum şi urmarea aportului redus de vitamine şi săruri minerale.
Medicii ne recomandă să schimbăm stilul de viaţă sedentar cu unul mai activ, cu plimbări mai dese în aer liber, să ne expunem mai mult la lumina solară şi să începem să consumăm mai multe verdeţuri în detrimentul alimentelor conservate.
În această periodă sunt recomandate exercițiile fizice. Ele ajută metabolismul şi, pentru că stimulează secreţia de endorfine, îmbunătăţesc starea psihică. Medicii ne artag însă atenția. Exerciţiile prea solicitante pot avea efectul invers celui scontat, epuizând şi mai mult organismul. Persoanele cu boli cronice trebuie să ceară sfatul unui medic înainte de a face orice tip de mişcare.
Plimbarea sub soarele de primăvară stimulează creierul nu doar prin creşterea fluxului de sânge oxigenat, ci şi prin stimularea producerii de serotonină, substanţă care generează o stare psihică de bine. Alimentaţia bogată în vitamine cu evitarea alimentelor care obosesc organismul. Este recomandat să se consume cât mai multe crudităţi. Spanacul, ştevia, urzicile şi leurda sunt bogate în substanţe ce revitalizează organismul. Au efect vitaminizant şi diuretic şi stimulează purificarea ficatului. Ceaiul verde este unul dintre cele mai eficiente energizante. Este recomandat în această perioadă înlocuirea cafelei zilnice cu ceaiul verde.
Deasemenea somnul trebuie să fie suficient. În această perioadă, organismul trebuie ajutat să se adapteze, iar odihna îi asigură refacerea de care are nevoie. Este recomandat cel puţin şapte ore de somn liniștit pe noapte, pentru ca nivelul de energie din timpul zilei să fie optim. Suplimentele alimentare aduc energie. Lăptişorul de matcă şi polenul au efect energizant şi tonic pentru sistemul nervos. Suplimentele cu fier pot fi şi ele utile în caz de oboseală şi de slăbiciune. Specialiștii mai recomandă ca la trecerea dintre anotimpuri să se facă o cură cu drojdie de bere. Aceasta conţine vitamine din grupul B, care combat stările depresive şi nervozitatea, precum şi minim o cură cu fier, foarte util în caz de oboseală.

LĂSAȚI UN MESAJ