În primele trei săptămâni de la lansarea numărului unic 119- Telefonul Copilului, destinat semnalării cazurilor de abuz, exploatare şi neglijare a copilului, au fost 9200 de apeluri, potrivit unui comunicat transmis Agerpres de consilierul de stat, Mădălina Turza.
Dintre cele 9.265 de apeluri la numărul unic 119, 6.196 au fost de verificare a funcţionalităţii numărului, se arată în comunicat.
Totuși, la nivel naţional sunt în lucru 1.804 cazuri, pentru care se derulează anchete sociale, monitorizări, servicii de consiliere şi intervenţie. A fost nevoie de intervenția de urgență a echipelor mobile ale direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului în 81 de situații. 1.706 de situaţii de risc la adresa copiilor au fost soluţionate prin consiliere, referire către servicii de specialitate, mediere sau intervenţie în regim de urgenţă. De asemenea, în aceeaşi perioadă operatorii call-center din cadrul direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului au efectuat 3.813 de reapelări şi transferuri către specialişti pentru consiliere ori echipe mobile pentru rezolvarea situaţiilor sesizate. Principalele probleme semnalate de copiii şi adulţii care au apelat numărul 119, vizează abuzul fizic, emoţional, sexual, neglijarea, bullying şi cerşetorie. La acestea se adaugă o serie de sesizări sau solicitări de informaţii în legătură cu diferite drepturi ale copiilor: tutela, eliberarea actelor de identitate, dreptul la pensie alimentară, alocaţie.
Sursa:edupedu.ro