Astenie de primăvară

0
24
http://webmobile.xdev.ro/fagarastv/player.html

thumb_446_x_0_4825-89626-04_17_sante27copy1
Primăvara aduce cu ea nu numai căldură, flori, iarbă verde şi copaci înfloriţi, ci şi dureri de cap, ameţeli şi nervozitate.
Potrivit psihologilor, trecerea de la lunile friguroase şi lipsite de lumină la o vreme frumoasă declanşează astenia de primăvară, o formă de depresie, însoţită de oboseală, tulburări ale somnului, lipsa motivaţiei şi iritabilitate. Aceste simptome dispar abia vara, o dată cu creşterea expunerii la soare.
Boala afectează mai mult femeile şi apare înainte de vârsta de 20 de ani.
INSOMNIE ŞI IRITABILITATE
În general, acest tip de tulburare are mai multe manifestări: lipsă de voinţă, gândire încetinită şi slabă concentrare, insomnie şi iritabilitate (sau invers, somnolenţă şi oboseală). Chiar dacă nu sunt încă foarte clare mecanismele cerebrale implicate în această tulburare de sezon, unele dovezi sugerează implicarea a trei hormoni: serotinina (hormonul „fericirii”), melatonina (hormonul somnului) şi cortizolul (hormonul stresului).

Pentru a depăşi aceste „neplăceri” ale primăverii trebuie să ţinem seama de următoarele sfaturi:
– să facem zilnic cel puţin 30 de minute de activitate fizică uşoară (cei care lucrează au nevoie şi ei de o pauză de circa 15-30 de minute la fiecare două-trei ore de muncă);
– somnul trebuie să fie de cel puţin 6-8 ore pe noapte;
– nu trebuie omisă nici o masă din cele trei mese principale ale zilei (acestea nu numai că ne furnizează energie peste zi, dar ajută şi la menţinerea greutăţii corecte, pentru că se ţine sub control senzaţia de foame);
– slăbiciunea organismului poate fi tratată cu vitamine şi minerale, pre-scrise însă de medicul de familie (ginsengul şi lăptişorul de matcă măresc rezistenţa organismului, în timp ce ginkgo biloba stimulează memoria şi capacitatea de concentrare).
Psihologii ne recomandă, dacă suntem alergici, să evităm locurile unde există o concentraţie mare de polen (parcurile, de exemplu).

LĂSAȚI UN MESAJ