Registrul Auto Român (RAR) nu consideră anvelopele proiectate pentru toate anotimpurile, așa numitele „all season”, drept anvelope de iarnă. Textul Ordonanţei Guvernului nr.5/2011, prin care se modifică Ordonanţa Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, utilizează termenul „anvelope de iarnă”, drept anvelope care se identifică prin utilizarea literelor M şi S, sub formă: M+S, M.S. sau M&S.
Anvelopele de iarnă sunt cele care respectă şi sunt omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului Europei din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora, precum şi montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite CEE-ONU nr.54, după caz.
Anvelopele de iarnă sunt construite din cauciuc special pentru a oferi o aderenţă adecvată atunci când temperatura scade sub 7 grade sau carosabilul este acoperit de zăpadă, gheaţă ori polei.
Potrivit comunicatului Registrului Auto Român, denumirea de anvelopă all-season este o denumire comercială care nu defineşte cu exactitate tipul de anvelopă omologată pe timp de iarnă conform Ordonanţei OG nr. 5 /2011. Singurul criteriu care certifică faptul că anvelopa este omologată şi legală este inscripţia literelor M şi S, sub formă: M+S, M.S. sau M&S, conform Ordonanţei de Guvern nr. 5/2011. Tot în comunicatul Registrului Auto Român se specifică faptul că din punct de vedere tehnic anvelopa all-season nu este recomandată pentru utilizarea pe tot parcursul anului în ţări cu o climă ca a României, acestea fiind destinate mai degrabă unor ţări cu o climă mai temperată. Conform prevederilor cuprinse în Ordonanța de Urgență nr. 195/2002 revizuită în 2011, anvelopele de iarnă sunt obligatorii în momentul apariției zăpezii, a poleiului și a înghețului.