Zăpadă şi blocuri de stâncă pe Transfăgărăşan. Anunţul DRPD Braşov: rămâne închis până la 1 iulie

0
74
http://webmobile.xdev.ro/fagarastv/player.html

Turiştii care s-au aventurat cu maşinile pe această arteră au descoperit că la peste 2.000 de metri este, încă, iarnă. Chiar dacă în ultima perioadă au fost temperaturi de vară, la altitudini mari este, încă, un strat consistent de zăpadă. De altfel, reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov au anunţat că DN 7 C, este, în continuare, închis în zonele înalte. Anunţul DRDP Braşov vine după ce în ultima perioadă turiştii au mers în zonă, crezând că drumul este deschis traficului rutier.

„Transfăgărăşanul este departe de a fi circulabil. Carosabilul este acoperit cu un strat gros de zăpadă îngheţată, care depăşeşte pe alocuri şase-şapte metri grosime. Şi asta în partea de jos, la altitudine mai mică, mai sus nici măcar drumarii nu au putut ajunge. În plus, pereţii de stâncă de pe marginea drumului au fost afectaţi în mai multe locuri de avalanşe, astfel pe carosabil au ajuns cantităţi însemnate de piatră. În aceste zone va fi nevoie de lucrări suplimentare de stabilizare al versanţilor. Cu toate acestea colegii noştri s-au apucat deja să îndepărteze zăpada, însă este puţin probabil că Transfăgărăşanul să fie deschis mai devreme de 1 iulie”, anunţat conducerea DRDP Braşov.

De altfel, potrivit datelor postate pe site-ul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere,  segmentul Piscu Negru –  Bâlea Cascadă al Transfăgărăşanului (aflat la peste 2.000 m altitudine) va fi închis până la data de 30 iunie 2018.

CNAIR are în plan să deschidă drumul tot anul 
Modernizarea sau reabilitarea Transfăgărăşanului este de mai mulţi ani în planul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii rutiere, care, recent, a şi lansat o licitaţie pentru realizarea expertize tehnice, a studiului de fezabilitate, a proiectului tehnic pentru aceste lucrări, dar şi pentru serviciului de dirigenţie de şantier. Valoarea estimată a contractului este estimată la sume cuprinse între 4,89 milioane de lei, fără TVA şi 5,78 milioane de lei, fără TVA, iar termenul de finalizare a documentaţiei este de 25 de luni.
Prim acest proiect, CNAIR are în plan să prelungească perioada în care să fie deschisă secţiunea Piscul Negru – Cabana Bâlea Cascadă, fiind luată în calcul chiar posibilitatea ca pe acest segment să se poată circula tot anul.

www.bzb.ro

LĂSAȚI UN MESAJ