Cât și ce mâncăm, la masa de Paști, ca să nu ajungem la spital

0
87
http://webmobile.xdev.ro/fagarastv/player.html

Ouăle roşii, mielul, cozonacul, pasca şi vinul sunt doar câteva dintre bucatele tradiţionale, care se vor afla pe masa noastră. În euforia sărbătorii, nu trebuie totuşi să uităm consecinţele provocate de alimentaţia în exces, mai ales după perioada mai lungă sau mai scurtă de post, prin care a trecut majoritatea dintre noi.


Pentru a nu avea probleme de sănătate vă prezentăm recomandări în ceea ce privește consumul fiecărui aliment în parte:
Ouăle trebuie consumate în cantităţi limitate, nu mai mult de două pe zi (datorită cantităţii mari de colesterol din gălbenuş), alături de legume proaspete de sezon.
Carnea de miel (drob, friptură, etc.) să fie consumată în porţii rezonabile, cu o bogată garnitură de legume: salată verde, salată de crudităţi, conopidă, ciuperci, fasole verde, evitând pe cât posibil garniturile de cartofi, orez sau paste.
Se poate înlocui carnea de miel cu cea de iepure, ied, peşte sau pui, care sunt mai uşor digerabile. Alimentele să fie gătite, de preferinţă, la cuptor sau grătar, evitând prăjeala în grăsime.
Dulciurile aduc un aport considerabil de calorii, de aceea trebuie consumate în cantităţi foarte reduse. Nevoia de dulce care apare după masă , poate fi potolită cu o salată de fructe, dar fără frişcă sau alte sosuri dulci. Atenţie la ciocolată: un ou de ciocolată, de exemplu, are circa 500 de kcal şi 32 g de lipide.
Alcoolul în exces, constituie, de asemenea, o abatere frecvent întâlnită cu prilejul sărbătorilor, la noi, ducând la apariţia stării de ebrietate, însoţită sau nu de tulburări digestive sau cardiace. Se recomandă, aşadar, un consum responsabil, moderat, inclusiv la cafea şi tutun.
După o masă bogată este bine să facem mişcare şi nu să ne aşezăm în faţa televizorului sau să dormim. De asemenea, dacă masa durează mai multe ore, se recomandă pauze mai lungi între feluri, timp în care se pot face plimbări în aer liber sau alte activităţi fizice.

LĂSAȚI UN MESAJ